Thursday, November 11

Hatiku.. hatiku.. hatimu..hatimu jua...

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Ni entri ketiga for this day.. How lucky I am? Sy tak rajin untuk post macam-macam.. That's true. Tapi ini strepsils sy yg sedang sakit tekak and dah mule ade symptom-sympton nak demam.. Hmm.. sy menaip dan mengepos entri bukan untuk suka-suka tetapi untuk membaik pulih keadaan diri..Diri kurang sihat dan takde bengkel yang sudi nak repair..So sy menempekkan diri sy kat sini untuk membebel seorang diri..

Eh awk, sy dapat satu ilmu baru dan sy nak share kat sini...This is about hati..
Awk..hati kita warna ape ye? Putih? Biru laut? Ungu? Hijau pucuk pisang @ warna hitam?
Sy tak tau sebenarnya..tapi sy suke hati warna rainbow,, Cantik SubhanAllah.. macam aiskrim mat kool kan? Tapi nak dapatkan hati yang cantik bukan senang.. Awk perlu baju kalis peluru and water resistant. Untuk... elak hati awak dari panahan syaitan.. dari tergoda dengan bisikan mereka..dari terjebak dengan hasutan durjana mereka.. Kalau iman kita kuat, insyaALLAH kita mampu dapatkan hati yang cantik. Tak kisahlah syaitan-syaitan yang bertenggek dan beratur nak goda kita tu datang dari oversea atau dah belajar tinggi taraf Phd. Who cares kan? Tapi.. berapa ramai je antara kita kalis godaan? 
Sebenarnya, hati yang suci lahir dari niat yang ikhlas.. yang diniatkan segalanya kerana Allah.. Kita takde kayu pengukur untuk ukur hati kita taraf ape.. Tapi Allah tahu hati kita baik ataupun tak.. Sebab Allah Maha Berkuasa dan Maha Bijaksana.(^_^)
penghias muka hadapan..
My mum pernah cakap kat sy, kita boleh tipu orang lain, tapi tak boleh tipu diri sendiri. Allah tau semuanya,, Tapi..hati kita jadi ape kalau selalu nak berselindung? Boleh bertukar warna ea? Wallahua'lam...

Betul ke mase boleh merawat luka?
Wassalam..

No comments:

Post a Comment

yang kisah