Thursday, July 26

Diari Cikgu

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt...

A great thanks to Allah... I feel so much blessed.. I should be grateful with my life for having nice people around.. Thank you Allah for everything~



Hmm... Alhamdulillah hari ni hari yang ke-6 berpuasa. Moga ianya amat bermakna untuk kita terus istiqamah topup pahala dengan ibadah.. Rasenye tak terlambat lagi nak wish kat korang, "Happy Fasting peeps!!" Moga Allah mempermudahkan urusan kita di bulan yang mulia ini.. Aameen..

Orait, aku mulakan post hari ni dengan label yang baru. So here it goes...

"Diari Cikgu!"

7.55 pagi aku dah tercongok depan kelas 6A.. Aku masuk bagi salam, tambah perisa dalam senyuman, langkah dengan sopan, berbekalkan mimik muka yang menyenangkan, niat dah diupgradekan kerana Tuhan Pencipta Alam, dan harapan aku supaya ilmu mudah disampaikan, bukan masuk telinga kiri keluar telinga kanan, supaya ada bekal yang aku boleh banggakan.. See... sejam mengajar rase mcm excited.. extra excitement... Alhamdulillah... Urusan mudah.. Moga ada keberkatan kat situ. :)


Next, time dengan bebudak darjah 1 pulak.. Kelas before rehat!
Diorang ni geng aku main kejar2.. Swito kot tengok kanak-kanak riang teriak-teriak panggil name aku mase aku on da way pergi kelas diorang. Huwaa... Aku tak femes tapi kadang-kadang diorang wat aku femes berada di puncak.. Takde niat nak riak kat situ.. Harap maklum.
In fact, mereka akan berlari-lari anak mendapatkan aku sambil senyum sampai telinga macam sambut mak bapak pulang bekerja..Wah terharu den... Dialu-alukan sangat kot.. Walaupun aku mengajar tak terer mana, tapi aku baik.. Paling zalim benda yang aku pernah buat kat diorang pun just pulas-pulas and cubit-cubit manja je... Setakat tampo anak orang aku tak berani lagi... Thats why kot diorang semangat nak belajar dengan aku... Huhu..
 By the way, kelas Bahasa Arab lancar, under controlled.. Alhamdulillah.. Tapi budak-budak hyper active. Tak kuaso den... 

Oklah, catch u all later.. nak masuk kelas lagi ni.. Moga semuanya Allah permudahkan, aameen...

Selamat berjihad semua... Assalamualaikum wbt...

6 comments:

  1. Terbaikla ustazah fiza kita..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe... masih berusaha mencipta yg terbaik buat murid2.. doakan ye acap... :)

    ReplyDelete
  3. i'Allah...perjuangan sebagai penyebar ilmu...;-)..doakan sy juga fiza..nk berjuang kembali ke kuliah pas raya nanti..

    ReplyDelete
  4. insyaAllah.. acap boleh...dabel triplekan usaha..sy doakan awk najah fi kulli hal... blajo molek deh...

    ReplyDelete
  5. ok2..thanks fiza..ngaja molek2 jugak,,

    ReplyDelete
  6. la syukran 'alal wajib... insyaAllah sahabatku,,, :)

    ReplyDelete

yang kisah