Sunday, January 30

ke'alone'an

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

"Manusia merancang, dan Allah juga merancang..dan perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan."

Sy tidak merancang untuk menerbitkan sebarang entri dalam masa terdekat ini, tetapi peluang itu datang tanpa diundang..Hikmahnya amat manis kerana sy dapat meluahkan rasa masam, manis, pahit, kelat, tawar mengenai perasaan sy tika ini.. Tapi.. tapi..

Sukar dimengerti perasaan ini. Sy gagal mengkategorikannya. Fikiran menerawang..Drawing block sy dilakarkan dengan seribu lakaran..Ke kiri dan ke kanan..Tapi hati kosong. Melukis kali ini tiada feeling walaupun sy seakan-akan tekun dan pulun menyiapkannya. Hati kosong..zero..empty.. keRISAUan mungkin.. Segala urat di kepala juga mungkin bersimpul-simpul angkara keligatan otak sy berfikir. Owh itu joke semata..


 Hmm.. berita itu baru sy ketahui.. Automatik timbul banyak rasa berlawanan gembira di hati sy.. :( Buat pertama kalinya sy berasa keseorangan di bumi Ampang ini.. Roomate ketiadaan.. Sepi.. Famili di kejauhan.. Kelosan kekontekan dengan si kejauhan itu.. :( Suara hati sy menjerit. Penuh harapan ianya didengari keluarga sy di Ipoh..(T_T) Nak share nak share..tulun..tulun.. Jiwa kacau,, tp perasaan tak boleh layan.. Kasi singkir n cuba berfikiran tambah.. Tapi ayaq mata chek ttp turun laju masa cakap kat tepon dgn mi, eti n eman.. Suma pasai rindu n sunyi dok sorang-sorang.. Walaupun dah sebulan lebih stay kat rumah bertaska, sy tetap rasa asing.. Keseraman kadang-kadang.. Bukan salah lokasi bersebelahan tanah perkuburan.. tapi mungkin sy terlebih berimaginasi,, Moga Allah melapangkan jiwa sy,, astaghfirullahalazim..

sy mengadu kesunyian krn keseorangan..tp mi sy ckp nnt dlm kubur sy tetap keseorangan..yes..it's true.. :)
 Berbalik mengenai berita itu, sy cuma mampu untuk berdoa agar Allah memeliharanya.. Keadaan di sana merisaukan sy.. Moga dirinya sentiasa bertabah n berhidup dengan baik.. Sesungguhnya Allah telah menentukan segala hikmah di sebalik kejadian itu..

katakatamanismacammemoriitu: "Tiada yang menenangkan hati selain dengan membaca Al-Quran dan membasahkan lidah dengan zikrullah.."
"Semakin banyak ujian Allah kasi, semakin sayang Allah pada kita..Semakin kita redho, semakin banyak pahala.. "

mode: kesayuan dengar ketulusan hati dr marshanda :') berfeeling semula itu perasaan..
tertouch pulak hati ni bila layan as long as you love me by mawaddah.. :)
sy vote mawaddah..love sume nasyids mereka..
 
take care sayang-sayang semua..lovelah~~~
Wassalam.. (^_^)

2 comments:

yang kisah