Sunday, August 15

s.a.h.a.b.a.t.

courtesy by gOOgle
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt..
Istimewa buat yang bergelar sahabat..

Sahabat..
Kita bermula dengan sapaan salam dan hai,
Hanya mencuba nasib sama ada dipelawa menjadi teman.
Tidak pernah kenal sebelum ini tetapi tetap ingin cuba berkawan,
Pernah tak kita terfikir mengapa kita tertarik ingin berteman?
Dengan dia, dengan mereka...?

Sahabat..
Masa menemukan kita..dan dengan masa juga yang memisahkan kita,
Kita berkawan..berteman dan bersahabat,
Segala rasa dikongsi bersama,
Susah senang, pahit manis, suka duka, tangis ketawa..
Semuanya bersama..
Makan sepinggan, minum secawan, tidur sebantal..
Semuanya bersama..

Sahabat..
Kita bersahabat bukan untuk suka-suka..
Bukan untuk mengadu domba..
Bukan untuk mencerca..
Bukan untuk menuduh membabi buta..
Bukan untuk memperguna..
Bukan untuk mencaci maki..
Bukan untuk menyakiti..
Bukan untuk melobi dobi..

Sahabat..
Ukhwah itu dicipta kerana Allah..
Untuk kita saling ingat mengingati..
Untuk kita saling nasihat menasihati..
Untuk kita saling sayang menyayangi..
Untuk kita saling cinta mencintai..
Untuk kita saling kasih mengasihi..

Buat sahabat..
Saya ingin bersahabat dengan anda..
Saya tahu..saya tidak ada apa-apa..
Saya tidak istimewa dan banyak yang tidak kena..
Tapi saya amat perlukan anda..sebagai sahabat saya..
Untuk sentiasa ada menasihati saya..

Sahabat..
Saya takut saya khilaf..silap..salah..
Saya takut saya hilang punca..
Saya takut saya hilang pedoman..
Saya takut saya lelah, lemah dengan dunia..
Saya takut kalau saya alpa untuk bersiap ke sana..
Saya takut kalau hidup saya sia-sia..
Saya takut mati saya tiada bekalan..

Oleh itu sahabat..
Saya perlukan anda untuk membetulkan saya..
Terimalah saya seadanya sebagai sahabat anda..
Saya tidak berani janji untuk menjadi yang terbaik..
Tapi saya akan sentiasa mencuba untuk  menjadi yang terbaik..

Buat sahabat-sahabat saya..
Terima kasih atas kesudian anda..
  • Melayan karenah dan perangai nakal saya..
  • Menahan sabar atas kelakuan tidak baik saya..
  • Menegur kesilapan dan kesalahan saya..
  • Menasihati akan tindakan saya..
  • Menyayangi dan mencintai saya..
* Saya sayang anda sayang sesayangnya..

-Alhamdulillah, terima kasih Allah atas kurniaan-Mu kepadaku..(^_^)

Truly: fiza kamil
-mylife4_ilahi-

No comments:

Post a Comment

yang kisah